fredag 18 september 2015

Dagarna går framåt

I dag kom nästa tjänstepension igång. Första utbetalningen. KPA. Bara två kvar.
Känns mer och mer att det kommer att bli som jag har tänkt. Till och med lite bättre. Redan nu vet jag att jag klarar mig.

Nu börjar jag verkligen att känna att "nu, snart" ska jag åka. Vill börja packa, men väntar nog lite till. Fast jag plockar fram saker allt eftersom. Provar garderoben. Vill inte att den ska bli för stor, utan den ska kunna mixas. En bas plus lite extra tröjor/toppar med färg. Underkläder, strumpor, varma kläder, kläder för varmt väder osv.
Allt lite extra. Ljus, mitt te, korsord som jag samlar på (blir några inköp på Arlanda också) m.m

Vädret är riktigt höstlikt nu. Regn och rusk, men inte så kallt. Vinter på Mallorca ?
Nere på lotten så har jag rensat på en hel del. Torkat bondbönor. Ska sätta vitlök innan jag åker. Tar nog och plockar grönkålen och fryser in den, samtidigt som svartkålen. Spetskålen ska ätas innan jag åker. Den är jättefin. Morötter och rödbetor. Jösses, hur ska jag hinna äta allt. Får bli vegetariskt på längden och tvären. Gott.
Några bilder från tidigare i veckan.


Tomaten '100 &1000'

Piplök, perenn

Tre st skärbönor, årets hela skörd


22 dagar kvar till Sunwing Alcudia Mallorca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar