onsdag 2 september 2015

Har hösten redan kommit?

Ja, men kan ju undra. I går, så regnade det på morgonen efter en helt ljuvlig augusti månad. I morse när jag vaknade, öste det ner. Försöker tänka positivt: det här är en vinterdag på Mallorca.

Tänk vad lätt det är att kunna sälja lite smått via Fb.
Har lagt in några objekt den här veckan på den grupp vi har här i "byn". Först en hög med små krukor i lera. Sålde dem för 41kr efter en halv timme. I dag två stycken fönster. Såldes för 100 kr efter 2 minuter. Jättekul.
Resten ligger kvar. Hoppas att det finns någon/några som vill, i alla fall, ge ett bud. Bara jag blir av med det.
Kommer att lägga ut mer de sista veckorna nu. Allt jag får in går till reskassan.

I går kväll var det som sagt Engelen som gällde. Jättekul. Träffa gamla kompisar från min bataljon i Libanon. Plus lite andra gamla Veteraner.
Kändes inte något konstigt att vi satt där igen. Bara fortsätta där vi slutade sist.
Det enda nya var väl att det "räckte" med två öl och hemgång vid 22-tiden. Tecken på att vi är äldre och har ett liv morgonen efter.
Ska se om jag hinner gå på träffen i oktober.

Skåpsrensningen fortsätter.
I dag blev det kycklingsoppa till middag (blir det i morgon också). Egen kokt buljong fanns i frysen. Lite kyckling med. Plus div grönsaker från lotten. Perfekt mat en dag som i dag och perfekt för min budget.

I dag är det 38 dagar kvar till Sunwing Alcudia Mallorca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar