lördag 5 september 2015

Loppis

Loppis är alltid kul. Speciellt om man själv säljer och får någonting sålt.
I dag hade hyresgästförening loppis här hemma i "byn".
Plockade ihop lite (bara så mycket jag fick ner i en "dra-maten"). Sålde för 150 kronor. Bättre än inget.
När jag kom hem satte jag in annonser på säljsida på Fb. Har en köpare på två glas. Ska hämtas enl överenskommelse i morgon kväll. Lite mer klirr i kassan. Plus att jag blir av med saker.

Vädret börjar mer och mer bli höstlikt. I år känns det inte alls jobbigt. Vet ju att jag kommer att slippa den värsta tiden i år.

Stora resväskan har kommit ner från vinden. Har vägt den tom, så snart kan jag så smått börja packa ner saker. Tex sådant som tvättats och jag inte ska ha mer på mig här. Lite från lådan, så jag vet vikten på det. För mycket och det får stanna kvar här.
Åh, jag börjar längta nu.
Innan har det varit ett mål. Ett planerande och drömmande. Nu är det snart dags.

35 dagar, 5 veckor kvar innan jag åker till Sunwing Alcudia Mallorca och blir en långliggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar