lördag 12 september 2015

Snart ...

Ja, då känns det nu.
28 dagar kvar innan det är dags att åka till Sunwing Alcudia Mallorca.
Långresa, 6 månader, 183 dagar.
Äntligen.
Ska bli så skönt att veta att jag slipper snö, kyla, is, halka och mörker. Det har aldrig varit något jag gillar.
Tänker på alla gånger jag körde till och från jobbet. Mitt i natten. Snöstorm. Halt. Alla djur som är ute och rör på sig. Körde på ett rådjur en gång. Inte blev det bättre efter det. Nej, jag var inte rädd, men att hela tiden vara på sin vakt. Jättejobbigt.
Jo, jag vet att vädret kan bli riktigt urrigt på Mallorca också, men inte som i Sverige. Och så länge.

Innan jag åker, så är det höströjning nere på min odlingslott.
Plockat alla bondbönor. Det är så gott. Torkar det mesta, så jag har lite att äta när jag kommer hem. Man kan göra så mycket med dom.
Morötter och rödbetor finns kvar. Röd spetskål. Grönkål, Svartkål. Mums.
Tror jag ska frysa in en del grön-och svartkål.
Risotto med grönkål.
Pasta med svartkålssås.
Allmän rensning behövs också. Ogräset växer alltid. Spelar ingen roll vilket väder det är.
Hoppas att nästa år blir bättre än det var i år.
Vill ha gurka och squash. Det ville inte i år.
Blir lite planerande i vinter, som vanligt, om vad jag ska så nästa år.

"Skåpsrensningen" går bra. Det minskar i kyl och frys. Tänker hela tiden till om vad jag har, ska äta, vad behöver jag köpa ....
Inga problem med att hålla budget.
Lite extra räkningar blir det den här månaden.
Reseförsäkringen och extra för mobilen då jag ska låsa upp den. Nu är den låst på min operatör, 3.
Håller på att kolla runt för att hitta en bra, billig operatör i Spanien. Till mamma och syster ringer jag gratis via Messenger.

I veckan var jag till Kista Gallerian. Köpte bara ett lång halsband i silver. Självklart var det rabatt på den, 30%.
Lunch blev det på "Donken". De har luncherbjudande där mån-fre. Det blev en Big M & co. 55 kronor. Inga egna pengar ur portmonnän, utan det blev på presentkortet jag tjänat ihop på Din Åsikt
Jättebra sida tycker jag. Har fått närmare 1000 kronor därifrån.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar