tisdag 17 maj 2016

Kvittokoll

Var till min ICA-butik i går och handlade. Behövdes efter en vecka med feber och hosta.
Självklart så kollade jag priser och erbjudande. Kupongerna var med.
Normalt brukar jag ha ganska bra koll på vad slutsumman ska bli, men får skylla på att det var första gången jag var ut på ett tag (och det kändes)
Väl hemma gjorde jag en koll av kvittot. Ok med 36:19 i erhållen rabatt, men ... hittade två felaktiga priser. Diskmedel och knipplök.  Diskmedlet scannas, men enl hyllpriset skulle det kosta 15kronor, inte 18:90 som det stod på kvittot. Knipplöken var inslagen som salladslök? Där tycker jag att kassapersonalen ska få lära sig vad de olika frukt- och grönsakerna är. 15:90 istället för 10:-. Alltså 10kronor för mycket betalt.
Hade ett annat ärende senare på dagen, så tillbaka till ICA. Lite tjafs på diskmedlet, men rätt ska vara rätt. De hade glömt att ta bort förra veckans erbjudande.
Summan av det hela blev mina 10kronor tillbaka plus 25kronor för "hittat" fel.




Så, vad lär vi oss av det?
Alltid kolla kvittot

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar