torsdag 19 maj 2016

Kolonishopping

Tog en tur till IKEA i går.
Behöver ny täckning till min kålodling.
Har tidigare haft fiberduk, men har inte så det räcker i år. Fiberduken håller ju inte i all evighet. Efter att ha läst och sett att många använder sig av spetsgardinen Lill till sina odlingar, så tänkte jag; varför inte. Ingen stor kostnad heller. 29 kronor. Ska bara sy ihop längderna till ett stycke. Det gäller ju att hålla kålfjärilar och annat otyg borta från kålen. Har klarat det riktigt bra tidigare år.
I år har jag sått broccoli, palmkål/svartkål, grönkål och spetskål. Gott.

När jag ändå var till IKEA, tog jag en sväng till ICA Maxi.
Där kunde jag hämta ut majs som var veckans gratisgåva och köpte även 2st flytande tvål. 10 kronor styck för kunder som scannade, max 2st. Då jag nu hade en kupong på 8 kronor vid köp av 2st så blev den totala kostnaden för allt 12 kronor. Helt ok tycker jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar