lördag 2 april 2016

I vecka kvar

I dag om vecka är det dags att åka hem igen. Faktiskt känns det riktigt bra.
Har ännu inte börjat packa. Börjar med det på måndag, efter att jag har fått städat här. Kan då sprida ut mina saker som jag vill. Vet ännu inte om jag behöver skaffa en till väska.
Även om jag har gjort av med en del sen jag kom hit, så har jag även handlat lite och lite till lär det bli i veckan som kommer. Har hittat en väska för 10euro som kan duga.

I veckan som var, åkte jag till Jardin de Alfabia. Det har stått högt på min lista på det jag ville se. Blev inte besviken. Åker gärna dit igen.


Tänk att gå här när det grönskar för fullt
 

Det märks att sommarsäsongen har dragit igång på hotellet.
Bättre mat på hotellet. Fast jag måste säga att All-inclusiven som vi hade på Gran Canaria är mycket bättre.  Showerna på kvällarna är bra här. Jätteduktiga.

Känns lite som jag är lite mitt i allting och ingenting just nu. Ett avslut här och en start hemma igen. Har en lista där jag skriver upp "allt" som jag ska göra hemma. Även en skiss + lista om vad och var jag ska odla.
Men det första jag ska göra är att tvätta upp allt. Här har det blivit handtvätt och s.k maskintvätt. Vet inte hur rent det har blivit. Tiden på alla olika tvättar är 35minuter. Först ska vatten fyllas, tar sin lilla tid. Första sköljningen börjar efter 5 minuter ...... säger inget mer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar