onsdag 23 mars 2016

En stilla dag

I dag var det tänkt att jag skulle åka till Valdemosa och Soller. Det var en guidad tur i dag, som gick här ifrån hotellet. Två alternativ. Kl 07:15, start till Pollensa, visning av någon produkt o frukost, kostnad 29euro. Kl 09:30, till hotellet för upphämtning av de som inte orkade gå upp tidigt, kostnad 60euro. Inte mycket att fundera över. 31euro är 31euro. Men det blev inget av det. Vaknade i natt efter ca 2timmars sömn. Mådde jättedåligt, fick feber, inte kul. Ner till receptionen vid 5 och pratade med N (skönt att det var hon som jobbade natt). Nu är det bara att hoppas att jag får tillbaka mina pengar. Dagen tillbringas på rummet, i sängen.

Lite presenter hittade jag i går uppe på marknaden/Alcudia. Oj, vad det har öppnats butiker och restauranger nu. Riktigt kul Har hittat några saker till mig också, men inte köpt (ännu).
I morgon kväll är det påskprocession där också. Hoppas jag kan gå då. Kommer i håg det från påsken i Fuengirola.

På ekonomisidan går det bra. Fick en lite större utbetalning från AMF som visade sig vara en engångsutbetalning av en försäkring. Den delen åkte självklart in på storsparkontot.
Kikat lite på tax-freebeställningen för hemresan. Blir nog något där.

På Risentas FB-sida vann jag ett paket Granola, Äpple & Kanel. Gratis är gott. Kupong
Har även fått tag på en kupong från Skånemejerier. 10kr rabatt vid köp av 2 kvargprodukter. Finns som youghurt och drickyoughurt.
På tal om kuponger, så har jag faktiskt beställt en liten kupongorganiserare på E-bay. Kostade
CAD 3,12. Betalade med mitt paypalkonto. I SEK blir det ungefär 20 inkl frakt.
Apropå kuponger som ska skrivas ut, så har jag börjat leta efter en billig skrivare. Kan ju inte gå till biblioteket varje gång det behövs ... eller grannen. Det finns för från 200kr och uppåt. Om jag nu ska köpa en så blir det en som jag även kan skriva ut foton med. En som verkar intressant är en modell från Canon. Kostar ca 600kr.



Nu är det bara turisterna som fattas




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar