lördag 30 april 2016

HEMMA

Ja, nu är jag hemma igen efter mina 6månader på Mallorca.
Jätteskönt att kunna checka in till flyget redan på hotellet. Så det var bara att gå direkt till säkerhetskontrollen när vi kom till flygplatsen. Det enda som var "jobbigt", var att avgången var 22:15, men vi kom till Arlanda ca 30minuter innan beräknad ankomst. Snabbt kom bagaget och sen var det taxi hem.

Det jag har hunnit de här 3 dagarna är mycket tvätt (4maskiner inkl förtvätt), packat upp, väskorna upp på vinden, handlat ...

Jag har tom hunnit skaffa nytt mobilabonnemang.
Blev utvald av Buzzador att prova Hallons mobilabonnemang Stor gratis i två månader. Tyvärr krånglade Tre vid flytt av mitt gamla nummer plus att de hade förlängt min bindningstid pga resan (en annan historia).  Så nu är jag Hallonkund några månader.

Har även fått igång lite div sparappar.
Earn´d it  där du kan spara pengar enkelt när du handlar.
Klipster   rabatter
Rabble    rabatter
Coop
ICA





Tidninge Välj Vego gratis
Kosttillskott i två smaker, apelsin o citron, gratisprov


Granola från Risenta, gratis med kupong
Mobilabonnemang fr Hallon, gratis i 2 månader
2st prover av fuktikhetskräm från Apoteket
Ekokaffe från Löfbergs

Ovanstående produkter plus 10kronor in på mitt Earnd´t när jag handlade i går. Mjölk och Sagolik jordgubbsoppa från Rynkeby. Inte så tokigt.

Det som är på gång nu är att få igång årets odlande. I går blev det lite sådd av spenat, ruccola och sallat. Längtar till det egna. Dyrt med bladgrönt i butiken. Tokhöga kilopriser.

Nästa vecka är det dags för Nordiska Trädgårdar i Älvsjö. Köper självklart biljett på nätet. Sparar några kronor där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar