lördag 17 oktober 2015

1 vecka

Ja, nu har jag avverkat vecka 1 här nere på Mallorca.
Har väl börjat landa så smått.
I dag åkte större delen av de sista "veckoresenärerna" tillbaka till det kyligare Norden.

Hur har det varit då?
Vädret ... lite si och så. Regn i början av veckan, men inte hela dagen, bara någon timme (tror jag)
Sköna temperaturer är det. Just nu sitter jag på balkongen och skriver. Shorts och linne och klockan är ca 18 och solen har ännu inte gått ner.
Det är en positiv sak här, ljuset. Den "mörkaste" tiden går solen upp vid 8 och ner vid 18 (just nu går den ner strax efter 19). Även om det skulle bli dåligt väder så finns ljuset.

En hel del promenerade har det varit. Mycket för att "rensa hjärnan". Tycker det är skönt. Plus att jag hittar nya promenadvägar.

Människorna på hotellet? De andra långliggarna. Ja, har hejat på en del. En har jag promenerat med, gått till marknaden osv. Helt ok kvinna, men inte i för stora doser (SysterYster ler nog nu)

På måndag är det en informationsträff för oss som är här. Vet att det brukar vara lite smått o gott om vad som händer och sker. Ska bli intressant. Mer om det sen.

Lite bilder från veckan som gått bjuder jag på här.


Lite underhållning är inte fel

Här är kompisen

Reklamfotografering på stranden

Lillkillen slapp att dansa iallafall

Många fiskar var det

Perfekt dag att ge sig ut och flyga med draken

Fina mönster av vågorna
Några km från hotellet, som syns lång borta (den första stora vita fläcken)

Jo, det är som en insjö. Vet inte om vattnet är salt eller sött

En av kanalerna som förbinder "sjön" och havet

Promenad i vattenbrynet

1 kommentar:

  1. härligt !!!!! lite avis, kramar från hela familjen annorlunda

    SvaraRadera