onsdag 14 oktober 2015

Mjukstart

Vaknade tidigt i dag.
Ute regnar det. Lite åska också. Började lite redan i går kväll. Så den där turen till Inca i dag, får jag nog ställa in. Får bli nästa vecka ... hoppas jag.

Det börjar regna, när solen gått ner



Börjar så smått landa lite grand. Fortfarande lite praktiska saker att ordna. Först ett mobilkonto. Tror det får bli Masmovil. Där finns fler alternativ att välja mellan. Data eller ej. Mängd. Nationell/internationella samtal. Antal minuter . Går att få ett bra paket på högst 10euro/månad.
Får bli dagens uppgift.

I går hittade jag en ny väg upp till Alcudia stad. Lite längre (vem har bråttom), men skön att gå. Ok, asfalt, men inga bilar. Självklart en café con leche och köpte sen lite grönsaker.

En ca 1,5 km lugn väg att gå.


Café con leche

Köpte kyckling på Eroski, så det blev en kycklinggryta till middag.

I måndags var det infoträff ... ha ha ha, trodde jag. Slarvigt läst information. Det är måndagen den 19 oktober. Tur att jag såg det innan jag gick ner och satt där helt själv.
Så det blev en oplanerad promenad. Skönt att bara gå runt. Hitta nya gator. Försöker hitta "ut från stan". Alltså lite mer natur. Det finns flera berg runt här, där man kan gå upp. Får säkert tips på måndag.


Jo, vill ni se var jag bor? Obs, det är 3:e vån uppifrån, 7 plan inkl botten/markvåningen

Mitt "vinterhem"


Bor på 4:e vån. Längst till vänster (nästan under hjärtat på taket)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar