torsdag 12 november 2015

En månad nu

Tiden bara går så fort. Det måste ju betyda att jag har det bra här och trivs.
Nu har jag varit här i lite mer än 1 månad.

Hur är min vardag nu?
Mer avslappnad än hemma.
Bara att det städas och byts lakan och handdukar gör det lättare.
Det jag "måste" göra är att handla, fixa mat o diska. Och tvätta så klart.
Snittpriser på maten är lägre än hemma. Manuella kött- och fiskdiskar. Då får jag vad jag vill ha. Marknaden med frukt och grönt.
Självklart går jag ut och äter ibland. Gott och bra priser.
På dagarna blir det gärna en cafe con leche på något ställe. Eller en öl eller ett glas vin.

Vad mer?
Många promenader.
Ibland med någon/några, ibland själv. Finns hur mycket nya ställen att gå till eller bara nya vägar helt enkelt.

På hotellet finns det en del aktiviteter under veckan, men är inte med så mycket där. Bara bingo (1 timme måndag kväll) och tipsrunda (1 timme fredag em). Alltså inte mycket, men kul. Tipsrundor har alltid varit min grej ... eller hur Lilla Syster. Tycker inte det är så mycket pensionärsvarning över det, eller, jag är ju pensionär.

Ska skriva lite oftare här, så det blir lite mer vad som händer "just nu".

Avslutar med några bilder.
Som ni vet älskar jag katter, så det kommer ni inte ifrån på den här bloggen.




Mamma Katt med två av sina ungar
 
 
 
Två kompisar
 
 

Disig morgon


Marknaden

Syns ofta på stranden, nu när den är nästan helt tom

Ett olivträd på ett café

Häftig kopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar