torsdag 25 augusti 2016

Lite smått och gott och gratis

Har registrerat mig på några undersökningssidor.
Samlar poäng eller kontanter, som sedan kan lösas in i olika presentkort eller föra över kontanter.

Den som jag har använt längst är Din Åsikt. Har plockat ut många presentkort på Coop (finns inte kvar längre, tyvärr), McDonalds, SF biobiljett mfl. Alla har ett värde av 100 kronor/st. Inga problem med den sidan.
Är även med på Sifopanelen sen många år, men den kan man inte anmäla sig till. Dock går det ganska lätt att få ihop poäng för att lösa in i trisslotter, SF biobiljett, Superpresentkort eller presentkort till Ginza.  Jag tar biobiljetter. Så får du chansen att gå med, gör det.

I förra veckan löste jag in en biobiljett från Sifo och i dag var jag in till Stan.
Fika på Waynes ... gott.
Tog det lugnt, då jag inte vill överanstränga mitt knä för mycket.
Till Mio för att hämta ut mina ljuskoppar. Tog svarta (finns i vitt också) Blev glad av att de var stora. Man kan använda stora värmeljus. Perfekt.





Filmen jag såg i dag blev "Bad Moms". En perfekt film. Typiskt tjejfilm. Det var bara en (stackars) kille där med sin tjej. Mycket skratt. Så vill du bara se något lätt är den att rekommendera.

Den Bishop Arms som jag hade tänkt att gå till och äta, har ju min 150-kr kupong, hade stängt pga renovering ... suck .... Får bli i nästa vecka istället, på ett annat ställe.
Orkade inte åka till en annan, då knät inte ville vara med. Blev bara en burgare på BK istället.

In på Coop och löste in sista sms-kupongen från sommarens "Grilla med Coop". Ett paket Hot Dogs. Gratis reservmat i frysen.

Väl hemma igen, in på Ica för att köpa mjölk. Såg att det var extrapris på Kvibille Ädelost. 10 kronor.
Hade kupong på 7 kronor vid köp av två. Alltså 13 kronor för två eller 6:50/st. Inte helt fel.



 
 
 
Så att samla på sig kuponger av olika slag när man är i affären är faktiskt att samla på sig lite betalningsmedel för framtida bruk.
Läs mer om det här i ett tidigare inlägget
 
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar