onsdag 8 juni 2016

Mer gratis i dag

Då det var ett jätteruggigt väder i morse, tog jag och åkte och handlade lite i orten en station bort. Det pga att ICA tar ju inga sms-kuponger och då blev det först Willys istället, för att sedan när jag kom hem ta en sväng via ICA för några till inköp.
Nu fanns inte allt på Willys, men lite kom jag hem med.


Toscatårta och Havrepasta från Kungsörnen

5st gula kiwi från Zespri


 
 
 
Produkterna från Kungsörnen har jag fått sms-kuponger från Lantmännen genom att cykla. Jo, sant. Det finns en app som heter "Många sträckor små". Det får mig att cykla mer, då jag ser tid, sträckor och, viktigt, hur mycket koldioxid man sparar genom att cykla i jämförelse med att köra bil. Att man sedan även får små belöningar ibland är inte heller helt fel. Har en till produkt att ta ut, men den var slut just nu.
Kiwifrukterna har jag fått via fb-sidan Zespri kiwifruit Sverige. På måndagar kl 10 delar de ut 500 kuponger. Tror det är två måndagar kvar.
Kupongen, produktcheck, till osten fick jag av en av mejeripersonalen på ICA då vi pratade en dag om det där att gå i tidig pension och spara i vardagen.
 
 
 
Choklad från Marabou
Till morsdag kunde man få en sms-kupong från Marabou av den hjärtformade asken fylld med 30st praliner med nougatfyllning ... mmmm

Vad skulle det här ha kostat med om jag skulle betala?
Pasta           19:80
Toscatårta   23:90
Kiwi            25:00
Ost              19:90
Choklad      45:90
Summa      134:50

Glömde nästan att på Willys fick jag tom 15 kronor kontant tillbaka.
Så med de extra pengarna och med några kuponger  köpte jag bröd, hårt och mjukt, och kyckling för 35:80.

Totalt 35:80 för allt.

Nere på lotten går det framåt. I går hade vi en workshop. Lärde oss göra en lasagnebädd. Har sått palsternackor i den.
Satt även ut de största gurk- och squashplantorna. Hoppas verkligen att det går bättre nu i år än förra. Ett kallt och ruggigt väder större delen av sommaren.  Frost efter midsommar.
Har börjat plocka rädisor och har ruccola och persilja kvar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar