torsdag 2 juni 2016

Billigare med kuponger

Som ni har märkt skriver jag en del om kuponger, rabatter och andra erbjudande här.
Har väl alltid haft koll på det där med pengar och alltid känt att varför betala fullt pris, när man kan få det lite billigare. Kan ju göra annat kul med de sparade kronorna. Speciellt nu, när jag har slutat jobba och "bara" har min pension (som inte är stor)
Många tips har jag fått från olika bloggar jag har hittat.
Så jag tänker berätta lite mer om hur jag gör. Börjar med kupongen.

Många tycker säkert att "den där lilla papperslappen" som hänger lite överallt i butiken inte är så mycket, men det är det.
Jag samlar på mig nästan alla kuponger jag hittar. Har dom i en jättepraktisk kupongsamlare som jag köpte via ebay. Kostade ca 20kr inkl frakt.






När reklambladen ramlar ner i brevlådan söndag och måndag, går jag igenom dem och ser i fall det är något jag ska köpa. Går även igenom kupongerna. För vem vet, jag kanske har kupong för den varan.
Senast i går köpte jag (till mamma) Abbas matjesill som Hemköp hade extrapris på, 15 kronor. Jag hade kupong. 2 burkar och jag fick 8 kr rabatt. Alltså 22 kronor istället för 30 kronor.
Tar självklart med mig min samlare när jag går och handlar. För man vet aldrig vad man kan hitta.
Nej, jag köper inte allt bara för att jag har kupong. Bara det jag normalt handlar.

Saker som kan lagras, tex hygienprodukter, köper jag flera av vid bra erbjudande plus kupong.

Det gäller alltså att ha kupongerna i "beredskap" när butiken har ett bra erbjudande.




När jag tittade på mitt ICA konto såg jag att sedan jag kom hem från Mallorca, har jag fått 459:07 i rabatt bara på ICA. Lite över 1,5 månad. Inte helt fel.
Min totala budget till mat, hygien och städ är som vanligt, så jag kan handla lite mer utan att summan blir större.

Mer om hur jag håller ner kostnader kommer i senare inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar