onsdag 1 juni 2016

1 Juni, nu är sommaren här

Redan juni. Snart är det två månader sedan jag kom hem från Mallorca. Tiden bara rusar fram.
Den här tiden är så vacker. Allt grönt. Färger av allt som blommar.  Önskar att man kunde trycka på paus-knappen, så man hinner med allt.
Fixar på i min lilla trädgård. I går grävde jag upp en 'New Dawn', klängros och en clematis. Båda har fått komma till nya hem. Bara att inse att jag bara har 40kvm och det räcker inte till allt.
Lite ommöblering kommer det att bli lite senare. Bl.a min azalea 'Klondyke' när det har blommat klart. Står nu mellan chokladkörsbärsbusken och rhododendron. Alla tre växer bra, så .... bara att flytta något och då blir det den i mitten.

Lite bilder på som blommar i dag.


 
En ganska låg iris, som nästan är svart i vissa ljus
 

Rosa akleja

 
Lila akleja
 
 
Vita syrener, doftar ljuvligt
 
 
En näva som jag tycker jättemycket om
 
 
Azalea 'Klondyke', även den doftar
 
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar