fredag 28 augusti 2015

Veteranmarschen

I lördags var det målgång av årets Veteranmarschen.
Vad är det?
En veteran är en som har gjort en utlandstjänstgöring via en svensk myndighet. Ex polis, brandman eller som jag, gjort en FN-tjänstgöring. Jag gjorde min i Libanon på L112, 1992.
För att uppmärksamma svenskar om att vi finns, så startade 2013 en kille en marsch genom Sverige. I år var sträckan Örebro till Stockholm på 9 dagar. Totalt 33 mil.
Jag gick en bit av en av delsträckorna. 13 km. Plus att jag var med vid inmarschen till Norrmalmstorg i lördags. Jättehäftigt.



Strax innan avmarsch fredag 21 augusti 2015



Jag kan inget annat säga än att jag är jätteimponerad av de deltagare som gick hela sträckan. Initiativtagaren har gått hela vägen från Ystad.
Nästa års sträcka är Stockholm - Gävle, via Falun.
Ska se om jag får till det med orken, så jag kan gå en hel dagssträcka.

Nu går det fort.
43 dagar kvar innan jag åker iväg.
Kommer ihåg i oktober förra året. Jobbade den lördagen då den resan gick. Var lite avundsjuk (ej i negativ bemärkelse) . Nu är det snart dags för mig.
Fortsätter att plocka ihop det jag ska ha med mig. Kläder och prylar.
Garderoben ska vara så jag kan mixa den ordentligt.

Kyl och frys töms sakta men säkert. Börjar bli lite eko. Tänker till ännu mer när jag handlar. "Kommer det här att gå åt eller ... "
Min budget håller med råge. Lite hjälper det av det jag kan skörda på odlingslotten.

Lite extra får jag när jag gör mina undersökningar på nätet. Försöker hitta dem där jag får betalt in på mitt PayPal-konto. Bättre det än presentkort, fast bättre det än inget.


43 dagar kvar till Sunwing Alcudia Mallorca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar