tisdag 11 augusti 2015

Nu är all 'Timo' upptagen. Potatisen alltså. Det är en tidig bra sort. En senare, okänd sort, får vara kvar ett tag till. Så i kväll blir det middag på egen potatis, lök, morötter och till det lite köpt kassler.
Handlar det mesta på Lidl. Bra när de sätter ner priser med 30% på varor som har korta dagar. Eller ... ibland är det inte det. Tror då att det är några produkter kvar, när de ska fylla på en ny leverans. Tack säger jag. Rabatter är bra.

En sak som har varit viktig för mig i min planering att gå i tidig pension, är alla utgifter.
Vad har jag?
Hyra, el, försäkring, div. abonnemang ( TV, mobil och internet)
Bor därför i en etta. Behöver inte mer. Markplan med en miniträdgård, 40kvm. För att kunna odla har jag en odlingslott, 50kvm.
Bilen har jag sålt. Varför ha de utgifterna när det finns buss och tåg. Tiden har jag så det räcker.

Matkostnader anser jag att det går att hålla lågt och ändå äta gott och nyttigt. Letar rabatter i reklambladen. Försöker hålla koll på vad jag verkligen har hemma i skåpen. Tror att de flesta har mer än de tror.
Ibland går jag igenom kyl, frys och resterande skåp och skriver ner vad som finns. Får oftast ihop måltider för ett par veckor. Man behöver inte alltid äta kött t.ex
Just nu är jag extra noga med det. Mindre än två månader, 60 dagar, kvar innan jag ger mig av till Sunwing Alcudia Mallorca över vintern.

Rea på kläder är inte helt fel det heller. I förra veckan blev det lite inköp på Lindex. Halva priset på reapriser. Jeans, kavaj/jacka och två tröjor för 350 kronor.

Något som jag ska köpa är en ny kamera. Den nuvarande, 11 år gammal, håller på att ge upp. Krånglar hela tiden.
Har hittat en Panasonic. Bra pris och efter ha läst recensioner om den, så blir det ett köp. Priset 2790 kronor. Lite tillbehör: väska, minneskort.  Några "hundra" till.


                                                                                                                                                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar