måndag 17 augusti 2015

Sol

Ja, äntligen har både sol och värme kommit.
Precis lagom till skolorna börjar. Har kunnat gå ute i klänning och shorts i en vecka nu. Skönt. Det är man inte bortskämd med den här sommaren.

Äntligen har jag köpt en ny kamera.
En Panasonic DMC TZ 260. Hm, låter krångligt, men hittills är jag nöjd med den.
Ville ha en lätt kamera som jag kan ta olika typer av bilder.


    

 
 
 
Den här ovan, med bondbönor, blev bra tycker jag. Kommer nog att fota både det ena och andra nu. Måste lära mig så mycket som möjligt nu.
Priset på den var 2790:- . Köpte även en väska, 129:-  och ett minneskort 199:-.
 
Annars på den ekonomiska sidan, så går det riktigt bra. Matkassan har ju hur mycket som helst kvar. Tog tom pengar ur den och betalade lunchen i lördags, för både mig och mamma när det var "festdag i byn". Tycker inte alls det är jobbigt att tänka till när jag handlar. Bara jag hela tiden vet vad jag har hemma i skåp, kyl och frys. Och att inte slänga mat. Ibland blir det lite mix av rester, men vad gör det. Både plånboken och miljön mår bra av det.
 
För några dagar sedan var jag till en f.d kollega. Jättekul att träffa henne. Ska åka till jobbet snart någon gång och hälsa på. Tror jag ska ta en fika och titta på flygen också. Snart är det dag för mig med att åka iväg.
Bara 54 dagar kvar tills jag ska till Mallorca
Åh, jag längtar.
Ska betala resan nu i veckan.
Har beställt lite på planet med. Sittplats förstås. Vill sitta långt fram. Beställde ett erbjudande de har på utresan. En låda vitt, 2l, för 39:-. Lite konstigt kanske när man ska ner till ett vinland, men vill ha det och kunna ta ett glas på balkongen när jag kommer ner.
 
En helt annan sak. Du är väl blodgivare ? Ska själv ge den här veckan. Det brukar bli 3ggr per år. Blod behöv alltid. Så ställ upp, för kanske är det du eller någon i din familj som måste ha det i morgon.
 
Nej, ut i det fina vädret nu. Vet ju aldrig hur länge det stannar.
 

 
 
 

 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar