lördag 17 september 2016

New York Pass

Sakta, men säkert fylls listan på. Men jag tror att jag har fått ihop en del nu som jag vill se.
Köpte i dag, på nätet, ett 5-dagars Nyk pass . I det ingår även en 2-dagars kort med Big Bus Hop-on/Hop-of bussar.




Även om jag har rest en hel del, så har jag aldrig åkt den typen av bussar. Fast nu känns det som en bra sak. Det är ju en jättestor stad och nu kommer jag bara att hinna med att utforska en liten del.
Många bra tips har jag hittat på en bloggen New York - My Bite of the Big Apple
Där finns tips om allt.
Inte bara de där "måste-se", utan även områden perfekta för promenader, drink på en takterass i solnedgången, små matställen, shopping mm mm
Kommer inte att vara några problem med att fylla dagarna där.
En sak som jag inte har tagit något beslut om ännu, är om det blir t.ex Top of Rock. Bara det att åka hiss, så högt ... nja ... Det blir nog ett beslut på plats. Jo, jag vill, men ...

Ena stunden känns det som en evighet innan jag kommer dit, men om två och en halv veckor åker jag till Canada.
Några år sedan sist. Ska bli jättekul att träffa släkten igen. Och större har den blivit. Även om jag inte känner mig äldre, så är det när de "små" börjar få smått , som man inser att åren har gått.
P. min kusin har börjat planera lite vad vi ska göra. Toronto,  Niagra Falls, några dagar till deras hus i Georgian Bay.

Mitt i allt planerade rullar det dagliga livet på.
Så i dag var jag ner till lotten en sväng. Finns en del att skörda fortfarande. Morötter, rödbetor, jordärtsskockor, grönkål, lite broccoli, mangold, nyzeelänsk spenat mm En hel del faktiskt. En del äts direkt och annat åker in i frysen.
I veckan har jag lagt in flera burkar gurka och gjort Bostongurka. Har en del kvar. Får se vad det blir av det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar