söndag 6 mars 2016

Ooops

Oj vad tiden går.
Nu är vi redan i början av mars 2016.
Var har tiden tagit vägen?
 Ja, när man helt enkelt kopplar bort tanken på att  "jag måste uppdatera bloggen" så måste det ju vara bra. Att ha sköna, lugna dagar. Inte behöva tänka på alla måsten.

Julen var lugn. Även nyår.
Människor har rest hem. Andra har kommit. Nu har även de första veckogästerna åkt hem, i morse. Får se vad som kommer senare i dag.

Något jag vet är att min syster T kommer på måndag. Hon ska bo hos mig. Även J och I kommer, men de ska bo på Hotel Maristany. Ska bli så kul att få träffa dom. Jag åker till flygplatsen och möter dem. Det blir tre nätter här och sedan åker vi till Palma, en natt, innan det är dags för dem att åka hem igen. Då har jag bara 4 veckor kvar här.

Fyra  veckor?
Verkligen ooops

Hur har det gått med budget och ekonomin?
Riktigt bra. Har tom kunnat stoppa in en del på sparkontot.
Många tycker väl att jag är konstig som sparar fastän jag är utomlands på semester. Tycker inte jag. Det är kul tycker jag att få ihop allt, speciellt som jag inte har någon jättepension.
För över en fast summa varje månad till räkningskontot, justeras 1-2 ggr per år om det behövs. Köper bra mat för mindre. Går ut och fikar ett par ggr per vecka. Äter ute ibland. Lever ett riktigt bra liv här.
När jag kommer hem blir det mer koll, fast det gör jag gärna.

Gör lite undersökning som ökar på div konton. Flera kan jag dock inte göra här, utomlands. Har hittat mer "sparprojekt", men det får vänta till hemma. Allt för att bättra på kassan.
Jo, en sak som jag gör här, var att samma dag jag kom var att fixa kort på Eroski, matkedja. Har fått ihop lite över 6euro som jag har till godo. Sedan har det blivit mycket direktrabatter. Säkert närmare 15euro. Alltså strax över 20 euro på ca.5mån. Inte helt fel.

Planerar mycket också om vad som ska sås och odlas i år. Längtar till det. Plus Trädgårdsmässan i Älvsjö, 21 april.

Ja, det blev lite om allt möjligt i dag. Får se att få till det i fortsättningen.

                                                      Några bilder som avslut




Picknicklunch på stranden

Tja, vad säger man

 
Uppe vid katedralen, Palma

Fontän i Palma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar