fredag 6 januari 2017

Några månader på Mallorca/A few month at Mallorca

Ja, det har väl inte undgått någon att jag har åkt ner till Mallorca igen.
Två dagar före julafton bokade jag min resa hit.
Den här gången stannar jag "bara" 8 veckor, 2 januari till den 25 februari.

Jätteskönt att vara här. Ingen snö eller halka. Dagarna är längre och med det får man mer ljus.
Jag vet att det kan vara jättekallt och mycket snö när jag kommer hem, men vintern blir kortar
De första dagarna jag varit runt lite. Fikat på favoritställen. Självklart till marknaden. Promenerat. Bara haft det skönt.

I går var det Trettondags afton och här kommer då de 3 kungarna. Självklart var jag ner till hamnen och såg när de kom. Lite blåsigt, men inget regn som förra året.

Några bilder från kortegen i går och "fångsten"

As you know I'm back at Mallorca again.
I booked my trip two days before Christmas Eve.
This time I'm "only" stay here for 8 weeks. 2nd of Jan to the 25th of Feb

It's really nice to be here. No snow or ice. The days are longer, so you get more day light.
I know that it could be very cold and a lot of snow when I'm getting home, but the Winter get shorter.
The first days, I have been a round here. Coffe at favorite places. Of cource to the market. Walking. Just had a good time.

Yesterday, it was Noche de Reyes/Twelfth Night and here the Kings are arriving. Went down to the habour and saw it. A Little bit windy, but no rain as last year.

Some pictures from the cortege last night and my "catch"







 
 
 
 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar