fredag 15 juli 2016

En dag i stan

Var in till "stan" = Stockholm i går. Perfekt dag, då det varken var för varmt eller blött.
Vandrade runt i Kungsträdgården. Det märks att det är semestertider med alla turister från när och fjärran. Gick även till mina gamla jobbkvarter (Jakobsbergsgatan) . Inte mycket är sig likt där.
Var in på Panini , där jag med sms-kupong hämtade ut en flaska Dear T från Johan&Nyström.  Har ännu inte smakat den. Inte fel att kunna prova något gratis.


Glasflaska med skruvkork. Perfekt till saft sen.


 
 
 
Lite reakoll i butiker, men hittade inget jag ville ha. Eller, skulle inte handla något i dag.
När magen sa till att det var lunchdags gick jag till Bishops Arms. Då jag är med i deras medlemsklubb hade jag en värdecheck på 150 kr. De skickar ut dem lite då och då. Perfekt för sådana här tillfällen. Jag betalade 96 kr. Ölen kostade 81 kr, så 15 kr för maten var inte mycket.

Aldrig fel med en öl

Fish and chips. Gott.



Hade bestämt mig för att gå på bio, men hade inte sett att filmen jag skulle se, Dressmaker, inte längre gick på den bion jag trodde. Skulle inte hinna i tid där den nu gick, så efter en glass styrde jag hemåt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar